Ga naar hoofdinhoud
Start van hoofd inhoud

Privacy

Introductie
Vanaf het moment dat je de website of mobiele applicaties van Sheltr bezoekt en gebruikmaakt van de diensten die Sheltr aanbiedt, geef je onvermijdelijk bepaalde persoonlijke gegevens door. Sheltr hecht het grootste belang aan de veilige, transparante en vertrouwelijke verwerking van deze persoonsgegevens. Deze privacyverklaring is bedoeld om je te informeren over welke gegevens we verzamelen, waarom we deze verzamelen, of ze worden gedeeld met derden, hoe lang ze worden bewaard, welke rechten je hebt en hoe je deze rechten kunt uitoefenen.

Sheltr dankt je voor het zorgvuldig lezen van deze privacyverklaring. Door je persoonsgegevens aan ons te verstrekken, bijvoorbeeld door je aan te melden voor de diensten van Sheltr, verklaar je expliciet kennis te hebben genomen van en akkoord te gaan met het privacybeleid van Sheltr en de verwerking van je gegevens.

Deze privacyverklaring is gebaseerd op de Europese Verordening van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en het vrije verkeer van die gegevens (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Hierin zijn de rechten en verplichtingen van Sheltr opgenomen ten opzichte van externe personen van wie zij persoonsgegevens verwerkt. De privacyverklaring is niet van toepassing op de verwerking van gegevens namens derden en volgens hun instructies.

Toepassingsgebied
Dit privacybeleid is van toepassing op alle diensten die door of aan Sheltr worden aangeboden en op alle activiteiten die zij in het algemeen uitvoert.

Verwerkingsverantwoordelijke
Sheltr Services NV, een naamloze vennootschap met maatschappelijke zetel te 2600 Berchem, Vijfhoekstraat 24 en ondernemingsnummer 0786.202.717, is de verwerkingsverantwoordelijke voor jouw persoonsgegevens.

Je kunt Sheltr contacteren via:
T: +32 472 641 246
E-mail: hello@sheltr.be

Welke persoonsgegevens verwerkt Sheltr?
De volgende persoonsgegevens worden verwerkt wanneer je gebruikmaakt van de website, mobiele applicaties of diensten van Sheltr:

  • Persoonlijke identificatiegegevens (naam, voornaam, adres, rijksregisternummer)
  • Contactgegevens (telefoonnummer, adres, e-mailadres)
  • Alle noodzakelijke gegevens met betrekking tot een reservering of verblijf bij Sheltr
  • Financiële gegevens (KBO-nummer, bankgegevens)
  • Elektronische identificatiegegevens (IP-adres, locatie, cookies)
  • Beeld- of audiomateriaal voor Sheltr’s website, sociale media of marketingdoeleinden
  • Video- en audiomateriaal via camerabewaking

Naast deze algemene informatie verwerkt Sheltr alle andere informatie die je vrijwillig verstrekt of die zij over jou verzamelt. Sheltr kan ook bepaalde gegevens afleiden uit de informatie die je haar hebt verstrekt. Daarnaast maakt Sheltr gebruik van cookies. Voor meer informatie hierover verwijzen we naar ons cookiebeleid.

Waarom en op welke juridische gronden worden deze persoonsgegevens verwerkt?

Gegevens van investeerders-eigenaars, huurders en andere klanten

Sheltr verzamelt persoonsgegevens wanneer je haar website of mobiele applicaties gebruikt of een beroep doet op haar diensten. De verwerking van persoonsgegevens is essentieel voor het correct functioneren van de website en de bijbehorende dienstverlening, evenals voor de optimalisatie en personalisatie daarvan.

Om je reservering te verwerken, moet Sheltr bepaalde gegevens verzamelen. Zonder deze gegevens is het niet mogelijk om je reservering correct te verwerken.

Concreet gebruikt Sheltr de persoonsgegevens van investeerders-eigenaars, huurders en gasten (zoals vermeld onder punt D), evenals eventueel die van hun personeel, medewerkers, aangestelden en andere nuttige contactpersonen om:

  • Overeenkomsten correct uit te voeren;

  • Klantenbeheer, boekhouding, marktonderzoek, toegangscontrole, bewaking en direct marketingactiviteiten (zoals promotionele informatie of sociale media) uit te voeren.

De juridische grondslagen voor deze verwerking zijn voorafgaande toestemming, de uitvoering van overeenkomsten, de naleving van wettelijke verplichtingen en/of het gerechtvaardigd belang van Sheltr. Voor direct marketing via e-mail vraagt Sheltr altijd voorafgaande toestemming. Deze toestemming kan te allen tijde worden ingetrokken.

Gegevens van medewerkers en leveranciers

Sheltr verzamelt persoonsgegevens van medewerkers, zelfstandige medewerkers, leveranciers en hun respectieve contactpersonen. Deze gegevens worden gebruikt voor:

  • De correcte uitvoering van overeenkomsten;

  • Personeels- en loonadministratie;

  • Leveranciersbeleid, boekhouding, toegangscontrole, bewaking en marketingactiviteiten.

Ook hier zijn de juridische grondslagen toestemming, uitvoering van overeenkomsten, wettelijke verplichtingen en/of gerechtvaardigd belang.

Gevoelige gegevens

Sheltr verzamelt in principe geen gevoelige gegevens (zoals ras, etnische afkomst, politieke opvattingen, gezondheid, religie of seksuele geaardheid), tenzij deze vrijwillig worden verstrekt of vereist zijn voor wettelijke verplichtingen.

Worden jouw persoonsgegevens gedeeld met derden?

Sheltr verkoopt jouw persoonsgegevens nooit aan derden voor commerciële doeleinden. Wel worden gegevens gedeeld met derden voor de uitvoering van overeenkomsten, zoals:

  • Medewerkers en zelfstandige medewerkers van Sheltr;

  • TheShalterRealEstate NV;

  • Klapdorp Estate NV;

  • Marketingbureaus;

  • Boekhouders, auditors, verzekeringsmaatschappijen en sociaal secretariaat.

Daarnaast worden gegevens alleen gedeeld met derden:

  • Wanneer je expliciete toestemming hebt gegeven;
  • Bij wettelijke verplichtingen;
  • Bij reorganisatie, overname of faillissement van Sheltr.

Beveiliging en vertrouwelijkheid

Sheltr neemt redelijke technische en organisatorische maatregelen om persoonsgegevens te beschermen tegen vernietiging, verlies, vervalsing, ongeoorloofde toegang en andere vormen van misbruik.

Hoe lang bewaren wij jouw gegevens?

Persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk. Voor boekhoudkundige doeleinden kunnen gegevens minimaal zeven jaar worden bewaard.

Wat zijn jouw rechten?

Je hebt recht op:

  • Inzage, correctie en verwijdering van jouw gegevens;

  • Beperking van de verwerking of bezwaar daartegen;

  • Overdraagbaarheid van gegevens;

  • Intrekking van toestemming voor direct marketing.

Voor klachten kun je contact opnemen met de Gegevensbeschermingsautoriteit (Drukpersstraat 35, 1000 Brussel, commission@privacycommission.be).

Toepasselijk recht en wijzigingen

Deze privacyverklaring valt onder Belgisch recht. Door de website te gebruiken, aanvaard je dit beleid. Raadpleeg de verklaring regelmatig, omdat deze kan worden aangepast.

Heb je nog vragen? Neem contact met ons op via hello@sheltr.be of bel +32 472 641 246.

Handelsbedrijven 

Sheltr Services NV – 0786.202.717 – Vijfhoekstraat 24, 2600 Antwerpen – +32 3 302 30 20 – hello@sheltr.be